- 0 356 317 97 66
Tokat'ın Başçiftlik ilçesinde 25 yıl sonra yeniden yuva yapan
leylek çiftinin iki yavrusunu kaybetmesi, doğanın zorlu yaşam mücadelesini
gözler önüne serdi.
Başçiftlik ilçesinde uzun yıllar sonra yeniden
görülen leylekler, ilçe halkını sevindirdi. Yaklaşık 25 yıl sonra ilçeye gelen
leylek çifti, ilçe merkezinde bulunan caminin kubbesine yuva yaptı. İlkbahar
aylarında etkili olan kar yağışı ve olumsuz hava şartlarına rağmen yuvasını
terk etmeyen leyleklerin dört yumurtasından biri gelişimini tamamlayamadı. Kalan
üç yumurtadan ise birer gün arayla üç yavru dünyaya geldi. Doğa fotoğrafçısı
Nazif Karakoç, leylek ailesini haftalar boyunca dron ile takip ederek
görüntüledi. Bir süre sonra yavrulardan birinin hareketsiz kaldığını fark
ettiğini belirten Karakoç, sonrasında yaşanan doğal süreci de kayıt altına
aldı. Karakoç, "Burası Tokat'ın Başçiftlik ilçesi. 25 yıldır ilçemize leylek
gelmiyordu. Nihayet bu yıl leylekler yeniden gelmeye başladı. Cami kubbesine
yuva yaptılar. Nisan ayında üzerlerine kar ve yağmur yağmasına rağmen
yuvalarını terk etmediler. Dört yumurtadan biri büyük ihtimalle soğuk nedeniyle
gelişimini tamamlayamadı. Kalan üç yumurtadan bir ay önce üç yavru çıktı. Baba
leylek sürekli yiyecek getiriyor, anne leylek de yavruları besliyordu. Üç gün
önce dron ile yaptığım çekimlerde yavrulardan birinin hareketsiz olduğunu fark
ettim. Bugün ise acı bir manzarayla karşılaştık. Anne leylek iki yavruyu
öldürmüş. Leyleklerde doğada göç edemeyecek kadar güçsüz yavruların elenmesi
görülebiliyor. Anne leylek de iki yavruyu öldürerek sağ kalan yavrunun yaşamını
sürdürmesi için beslenmesini sağladı" dedi.